Spolnost ni več to, kar je včasih bila
Tokrat o dandanašnji seksualni revoluciji: Ženske seksajo z večimi, s seksom več ne čakamo do poroke, seksa je vsepovsod polno, le v postelji ne!
Vulgarnost, umetnost ali umetnost oblikovanja? Kako bo stvar interpretirana, je odvisno od "duha časa".
S seksom lahko izpolnimo več ciljev
Poleg seksologov se s spolnostjo na prenekateri način ukvarjajo tudi sociologi.
V kontekstu teorije sodobnih družbenih sprememb, ki so vplivale na spremembe v intimnem življenju, in s tem seveda na spolnost kot akt, nemalokrat omenjajo t.i »golo« spolnost«, dejanje, ko so udeleženci pri seksu zreducirani na zgolj mehanicistično komponento. Zanimiva dognanja na tem področju je dognal E. Laumann, ki pravi, da je spolnost lahko sredstvo za dosego mnogih ciljev. Npr. »odnosna spolnost« se po njegovem nanaša na spolnost kot izraz ljubezni in navezanosti med partnerjema, ki si delita intimnost in ranljivost, »rekreacijska spolnost« kot fizična spolnost, spolnost kot užitka poln razveseljujoč občutek seksualnega vznemirjenja in sprostitve, in kot slednjo omenja »reproduktivno spolnost«, katere se par loti v upanju, da bo kot posledico dobil otroka, za katerega si želi skrbeti in ga negovati.
Seksa je danes vsepovsod polno, le v postelji ne!
Zaradi katerega koli razloga že imamo spolne odnose, je to izredno zasebna stvar posameznikov, vendar se istočasno veliko o tem razpravlja v javnosti. Seksualna revolucija se sicer ne odvija več na način sredine 60-ih, temveč se je spremenila platforma teh dejanj. Ne pretiravam, če rečem, da je»spolnosti povsod dovolj, le med dvema ognjema ne«. Namreč okolica je preplavljena s spolnostjo. Že dolgo časa ni omejena zgolj na pornografske filme v večernih urah, temveč se pojavlja v talk showih, nasploh oddajah tipa »infotainment«, pa tudi televizijski oglasi nam znajo nadvse ilustrativno predočiti subjekte in simbole poželenja.
Katera ženska ali moška rit je "in" in ali je vaša želja ali zgolj medjiski prikaz, je vprašanje na mestu.
Ženske imajo danes več spolnih izkušenj
To, da teče odprta debata o spolnih potrebah ima velik pomen - pomembnost pridobljene svobode. Zlasti za ženske in spolne manjšine je neprecenljiva. Denimo, mnogi sociologi so ugotovili, da so spolne vloge veliko bolj spremenljive, kot je veljalo doslej, kar je omajalo prepričanje, da sta homoseksualnost in heteroseksualnost prirojeni, biološki danosti. Tudi ženska spolnost se je emancipirala, kar se kaže v tem, da so ženske danes veliko bolj sproščene pri nabiranju spolnih izkušenj, kot so bile v preteklosti.
Nič več čakanja do poroke
Liberalizacija in demokratizacija spolnosti se kaže na večih točkah. Najstniki imajo večjo seksualno svobodo, poroka ni nujni pogoj za spolne vragolije in nabiranje dragocenih izkušenj. Postali so osvobojeni spon zakonske zveze. Po vsej verjetnosti to vodi do zadovoljstva pri spolnosti v zrelejših letih. In kaj so meddrugim družbene spremembe prinesle ženske. V roke so jim dale žezlo, prost dostop do moških lahko nadgradijo s spolnimi užitki, po vsem tem pa jim ni treba stopiti v zakonski stan. »Seks v mestu« sedaj tudi pri nas, na televizijskih ekranih namreč že obstaja in se redno ponavlja (in mogoče zgolj odseva realnost, ali pa jo določeni skupini žensk podaja kot skrajno mikavno, vredno doživeti jo). Smo v procesu, ko moški izbira, ženska pa izbere?
Kdo bo koga? Ob vsej liberalizaciji izbire ne bi bilo nič nenavadnega, če on ostane praznih rok.
Danes lahko seksamo praktično s komerkoli
Naš spolni partner ni nujno več samo zakonski partner ali partner, s katerim nas veže ljubezen, lahko je prijatelj, neznanec, plačan ... Spolnost kot kaže postaja vedno bolj »fizična«. Pomemben je spolni akt kot tak, predvsem pa dosega vrhunca – vse se vrti okoli njega, zato je lahko spolnost zelo travmatična. Podatki kažejo, da ima največ ljudi, ki imajo redne spolne odnose, stalno zvezo. Obenem pa je ob napetostih današnjega časa vedno več ljudi samskih. Veliko samskih ljudi ne želi tvegati neuspeha, zato sploh ne poskušajo najti (spolnega) partnerja. Svojo energijo raje usmerijo v delo ali k drugim odnosom (npr. se popolnoma posvetijo otroku).
Popolnost brez prisotnosti moškega. Strah pred žensko postavo ali skrita identiteta v spletnem omrežju.
Ob izgubi tradicionalnih usmeritev je postala odnosna spolnost zapleten in čustveno zahteven proces, zato je v spolnem življenju posameznikov mogoče opaziti dvoje alternativ: to sta spolna vzdržnosti na eni strani in odnosni minimalizem oziroma mehanska spolnost na drugi strani.
